You are currently viewing PRZEPIS NA BESTSELLER
A view of stacks of hardback covered books for sale at a bookstore.

PRZEPIS NA BESTSELLER

Czy istnieje przepis na to, by książka stała się bestsellerem?
Nie.
Ale jeśli przeanalizujemy książki, które stają się bestsellerami, możemy zaobserwować w nich podobne zachowanie: zaczynają od niewielkiej sprzedaży, a wraz z upływem tygodni i miesięcy sprzedają się coraz lepiej.
I aby tak się stało, istnieje przepis: promować pocztę pantoflową.
Zgadza się.
Książki, podobnie jak filmy i seriale, zyskują na popularności, gdy szerzy się szeptana opinia.
Innymi słowy, gdy ludzie polecają książkę, kula śnieżna staje się coraz większa.
Wyobraźmy sobie, że na rynku pojawia się książka, która przyciąga uwagę 500 osób, które ją kupują i czytają.
Jeśli połowa z tych 500 osób, tj. 250, polubi książkę i poleci ją 4 osobom, w ciągu kilku tygodni będziemy mieć 1000 osób czytających książkę.
Załóżmy również, że z tych 1000 osób połowa (500) polubi książkę i poleci ją kolejnym 4 osobom: mamy już 2000 osób czytających książkę.
Jeśli powtórzymy tę operację, będzie to 4000 osób. A następnie 8 000. I tak dalej wykładniczo.
Co musimy zrobić, aby tak się stało?
Rozpalić płomień i podsycać go, aby stawał się coraz większy.
Jak to zrobić?
Cóż, z dobrym planem marketingowym i komunikacyjnym, który zapewni widoczność książki i sprawi, że 500 osób zainteresuje się książką i ją kupi.
Mamy na to przepis z 4 podstawowymi składnikami:
-25% wywiadów z autorem i recenzji książki w mediach.
-25% organicznych treści w sieciach społecznościowych
-25% płatnych reklam w sieciach społecznościowych
-25% premiery książki
Kluczem jest wiedza, jak uzyskać 4 podstawowe składniki i jak i kiedy je mieszać.
I to jest dokładnie to, o czym mówię w moim kursie Plan Marketingu i Komunikacji dla Pisarzy.

Dodaj komentarz

[contact-form-7 id=”298″ title=”Contact form”]